Календар
« Квітень 2025 » | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|
Пн | Вт | Ср | Чт | Пт | Сб | Нд |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | |
7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 |
14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 |
28 | 29 | 30 |

Опитування
План уроку: Вступ до HTML (25-30 хвилин)
З цього уроку ви дізнаєтесь, що таке HTML і чому він є основою всіх вебсайтів. Ми розберемося, як виглядає структура HTML-документа, які теги є найважливішими та як браузери розуміють ваш код. Наприкінці уроку ви створите свою першу просту вебсторінку та побачите її в браузері — це буде ваш перший крок у веброзробці!
1. Привітання та мотивація (5 хвилин)
- Ціль: Захопити учнів і дати їм уявлення про важливість HTML.
- Що сказати:
- HTML — це мова, за допомогою якої створюються вебсайти.
- Пояснити, що HTML — це "кістяк" будь-якого сайту, а CSS — це "одяг", а jаvascript — це "мозок".
- Запитати учнів, який їх улюблений сайт, і пояснити, що всі ці сайти починаються з HTML.
- Приклад: "Ви коли-небудь думали, що вебсайт — це як конструктор LEGO, тільки замість цеглинок ми використовуємо HTML-код?"
2. Що таке HTML? (5 хвилин)
- Ціль: Пояснити поняття HTML і його функцію в веброзробці.
- Матеріал:
- HTML — це абревіатура від "HyperText Markup Language" (Мова розмітки гіпертексту).
- HTML розмічає контент, тобто говорить браузеру, як відображати текст, зображення, посилання тощо.
- Кожен сайт використовує HTML для побудови структури сторінок.
- Пояснення з прикладами:
- Вебсторінка складається з різних блоків, і HTML дозволяє нам визначити, що є заголовком, що є текстом, а що — зображенням.
3. Структура HTML-документа (10 хвилин)
Ціль: Ознайомити зі структурою базового HTML-документа та його основними елементами.
Кроки:
Що таке doctype: Це оголошення, яке повідомляє браузеру, що цей документ — HTML5.
<!DOCTYPE html>
- Пояснити, що це обов'язкова частина для всіх сучасних сайтів, щоб вони правильно відображалися.
Тег
<html>
: Це кореневий елемент, в якому знаходиться весь HTML-документ.
<html> </html>
Тег
<head>
: Це частина документа, яка містить метаінформацію (назва сайту, підключення до CSS, jаvascript тощо). Тут браузер отримує інформацію про саму сторінку, але не показує її користувачу.<head> <title>Мій перший сайт</title> </head>
Тег
<body>
: Тут знаходиться весь вміст, який бачить користувач (тексти, зображення, посилання, кнопки).<body> <h1>Вітаю на моєму першому сайті!</h1> <p>Це перший абзац на моєму сайті.</p> </body>
Аналогія: Сторінка сайту — це як книга. Тег
<!DOCTYPE html>
— це як тип книги (наприклад, роман), тег<html>
— це сама книга, тег<head>
— це обкладинка та інформація про автора, а тег<body>
— це сторінки з текстом.
4. Практика (10-15 хвилин)
- Ціль: Учні створять свій перший HTML-документ з правильною структурою.
- Кроки:
- Попросити учнів відкрити текстовий редактор (можна використати Notepad або VSCode).
- Створити новий файл і назвати його
index.html
. - Скопіювати наступний базовий шаблон HTML:
<!DOCTYPE html> <html> <head> <title>Мій перший сайт</title> </head> <body> <h1>Привіт, світ!</h1> <p>Це мій перший HTML-документ.</p> </body> </html>
- Попросити їх зберегти файл і відкрити його у браузері.
- Обговорення:
- Що вони бачать на сторінці?
- Як кожен елемент HTML відображається в браузері?
5. Підсумок і запитання (5 хвилин)
- Ціль: Закріпити знання та відповісти на запитання учнів.
- Що повторити:
- HTML — це мова, яка дозволяє створювати структуру вебсайтів.
- Основна структура HTML-документа:
DOCTYPE
,html
,head
,body
.
- Запитання:
- Що робить тег
<title>
? (Відповідь: показує назву сторінки в закладці браузера). - Для чого потрібен тег
<body>
? (Відповідь: там розміщується весь видимий контент сторінки).
- Що робить тег
Домашнє завдання
- Створити нову HTML-сторінку з заголовком, кількома абзацами та одним посиланням.
Цей план уроку допоможе підліткам зрозуміти базові поняття HTML, побудову сторінки та дасть можливість одразу побачити результат власної роботи!
Дивіться також:

Урок 8. Позиціювання: Static, Relative, Absolute, Fixed, Sticky
1-11-2024, 11:05
Ласкаво просимо
16-09-2024, 20:56
Урок 1. Вступ до HTML
28-10-2024, 13:45